Jaki fanpage dla firm przyniesie najwięcej konwersji?

Mogłoby się wydawać, że najlepsze profile firmowe mają po kilkanaście tysięcy użytkowników, informują o promocjach i nowościach, a także odsyłają do zakupów. Okazuje się jednak, że społeczność Facebooka oczekuje czegoś więcej niż oczywistych reklam podstawianych pod nos.

Treści skonstruowane pod odbiorców

Rzadko kiedy zdarza się, że profil firmy przemawia do wszystkich grup wiekowych. Dobrze jest więc dokładnie określić odbiorcę, do którego chcemy trafiać z naszym komunikatem. Wszystko po to, żeby później tworzyć treści skonstruowane pod tych odbiorców, a żeby to dobrze zrobić, powinniśmy wiedzieć, do kogo chcemy trafić. W ten sam sposób możemy tworzyć komunikaty, aby były one ze sobą spójne i chodzi tu nie tylko o tekst, ale również o grafiki. Całość trzeba dobrze przemyśleć, aby rzeczywiście trafiali do nas użytkownicy, którzy są dla nas najcenniejsi i z których możemy mieć konwersję.

Użytkownicy, ale nie byle jacy

Oczywiście, że media społecznościowe opierają się na ich użytkownikach i im więcej fanpage dla firm ich posiada, tym lepiej. Warto jednak zadbać o jakość tych użytkowników. Jeżeli bowiem ktoś myśli, że może ich kupić na giełdach fanów lub przez popularne portale sprzedażowe, to musimy go rozczarować. Nie tylko nie przyniesie to żadnych konwersji, a jeszcze może zmniejszyć możliwość dotarcia do tych cennych fanów. Tak naprawdę użytkownicy kupieni nie będą wcale dla nas sensowni, bo nie będą rozpowszechniać treści do innych, rzeczywistych odbiorców, na pewno też nie zostaną naszymi klientami.

Ważne jest zaangażowanie, o które trzeba się starać

Najlepiej jest, gdy fanpage dla firm ma zaangażowanych fanów. Objawia się to reakcjami na stronie, udostępnianiem postów i ich komentowaniem. Dzięki temu coraz więcej osób może poznać naszą firmę. Aby tak się jednak działo trzeba się postarać dać ludziom takie posty, które będą dla nich interesujące. Sprzedażowe posty nie będą miały takie wydźwięku jak inne, ciekawe treści, najlepiej contentowe. Co bardzo istotne, jeżeli chcemy mieć dużo konwersji, nie zasypujmy ludzi postami sprzedażowymi. Proporcje powinny wynosić 2:1 na rzecz postów niesprzedażowych, które angażują ludzi, wzbudzają ich zaufanie i sprawiają, że przywiązują się oni do marki. Jeżeli bowiem będą potrzebować naszego produktu lub usługi, jest duże prawdopodobieństwo, że z niego skorzystają.

Related posts